- فصل اول: اوتیسم وتشخیص افتراقی
تشخیص افتراقی
اوتیسم: دربارهی آن چه میدانیم؟
تشخیص بیماری
مشکلاتی با عکس العمل های جامعه
مشکلاتی در برقراری ارتباط
علایق غیرمعمول و الگوهای رفتاری
تفاوتهای حرکتی
تفاوتهای حسی
تفاوتهای اجتماعی
ارتباطات کودک چه مقدار و چه چیزهایی را می فهمد ؟
برنامه ریزی
- فصل دوم: یکپارچگی حسی
ویژگیهای اختلال لمسی
کودک دارای حساسیت بیش از اندازه (تدافع لمسی)
کودک با حساسیت کمتر از اندازه (واکنش اندک در برابر لمس شدن)
کودک با تشخیص لمس ضعیف
کودک با نارسایی لمسی به خاطر تحریک پذیری
کودک با ادراک لمسی ضعیف
کودکی که نسبت به بدنش آگاهی کمی دارد
کودک با مهارت های حرکتی ضعیف
کودک با درک بینایی نامناسب
کودکی که از نظر عاطفی ناامن است و مهارت های اجتماعی ضعیفی دارد
ویژگی های اختلال وستیبولار
کودک با ناامنی gravitational
کودک با حساسیت کم و فعالیت های زیاد
کودکی که مشکل خاص در حرکت و تعادل بدن دارد
کودکی که نیروی عضلانی کمی دارد
کودک با هماهنگی دو جانبه ی اندک
کودک با فرآیند زبانی- شنیداری ضعیف
کودکی که فرآیند دیداری-فضایی ضعیف دارد
کودکی که برنامه ریزی حرکتی ضعیف دارد
کودکی که از نظر عاطفی ناامن است
ویژگیهای نارسایی ادراکی
کودک با بی نظمی ادراکی ناشی از بازخورد حسی
کودک با آگاهی اندک و ناکافی از اندام های بدن و ضعف در برنامه ریزی حرکتی
ارزیابی توانایی حرکتی کودک
کودک با ناتوانی در تعادل بدن
کودک با حس ناامنی عاطفی
- فصل سوم: خاموشی حسی
خاموشی حسی چیست؟
خودتحریکی چیست و چرا باید حذف شود؟
خاموشی حسی برای چه مشکلات دیگری مؤثر است؟
چه موقع باید از خاموشی حسی استفاده کرد؟
مراحل استفاده از خاموشی حسی
مرحلهی اول – ارزشیابی چگونگی استفاده از خاموشی حسی
مرحلهی دوم- ارزیابی کنیم کدام یک از پیامد حسی در طول خاموشی حسی باید برطرف شود
مرحلهی سوم – استفاده از خاموشی حسی برای حذف پیامد حسی
حذف رفتارهای ناشی از پیامدهای لمسی
حذف رفتارهای ناشی از پیامدهای شنیداری
حذف رفتارهای ناشی از پیامدهای دیداری
حذف رفتارهای ناشی از پیامدهای چشایی
حذف رفتارهای ناشی از پیامدهای بویایی
حذف رفتارهای ناشی از پیامدهای حس جنبشی
ارزیابی تاثیر خاموشی حسی
مرحلهی چهارم- بهبود به دست آمده باید در همهی موقعیتها رخ دهد
مرحلهی پنجم- ادامه دادن درمان به دست آمده
پیگیری روش خاموشی حسی
محو کردن تدریجی خاموشی حسی
آموزش رفتار جایگزین
- فصل چهارم: خودآزاری
خودآزاری چیست؟
چرا افراد به خود آسیب می رسانند
راهکارهایی برای درمان خودآزاری
هدف از درمان خودآزاری
پیش از درمان
ارتباط میان مشاهده ی رفتار، محیط رخداد رفتار و درمان خودآزاری درمان
بخش اول: حذف یا تغییر شرایطی که خودآزاری در آن رخ می دهد و گسترش شرایطی که خود آزاری در آن رخ نمی دهد
بخش دوم: فراهم کردن محرک در شیوه های جایگزین، تقویت رفتارهای مناسب
بخش سوم: حذف پاداش¬ها برای خودآزاری
تنبیه خودآزاری
خودتصحیحی
تنبیه های دیگر
راهنمایی های لازم برای استفاده از تنبیه
خلاصه ای از درمان
بررسی تاثیرات جانبی
اصلاح آنچه در همه موقعیت ها اتفاق می افتد
بهبود همیشگی
همه چیز را کنار هم بگذاریم
- فصل پنجم: یوگا برای کودکان اوتیستیک
چگونگی به کارگیری حرکات یوگا
مجموعه ای از حرکات یوگا تعدیل حرکات و جلسات
انتخاب حرکات
نشان دادن حرکات به کودکان
مطمئن شوید کودکتان راحت است
تمرکز بر روی تمرینات تنفسی
علاقه مند کردن کودکان طیف اوتیسم به تمرینات یوگا
مراحل حرکات یوگا برای کودکان طیف اوتیسم
حرکات نرمشی(گرم کردن)
حرکت نشستن حرکت گربه
حرکت باز کننده ی شانه ها
چرخش گردن حرکت کوه چرخش ستون فقرات
حرکت صندلی
حرکات قدرتی
حرکت مثلث
حرکت زاویه ی پهلو
حرکات رهایی از تنش
حرکت مجسمه حرکت قایق
حرکت پل حرکات آرامشی
حرکت عصا
حرکت خم شدن به جلو در حالت نشسته
حرکت خم شدن پاها به جلو در حالت باز
حرکت کودک
حرکت جسد تنفس در یوگا خلاصه ای از مراحل یوگا منابع
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.